środa, 19 października 2016

Rola systemu LiveSpace CRM przy prognozowaniu sprzedaży

livespace-crm
Systemy CRM maja do spełnienia szereg funkcji, ich użytkownicy wychodzą przy tym z założenia, że im tych funkcji jest więcej, tym bardziej efektywne jest polecane im rozwiązanie. Wśród tych zadań, którym warto poświęcić szczególnie dużą uwagę jest prognozowanie sprzedaży, gdy bowiem wiadomo, jakie będzie przyszłe zapotrzebowanie na dany towar lub usługę, łatwiej jest definiować potrzeby i zastanawiać się nad tym, jak pokrywać je w sposób najbardziej efektywny.

LiveSpace CRM to jedno z najciekawszych rozwiązań o takim charakterze dostępnych na polskim rynku, nie zaskakuje więc to, że jest ono wyposażone również w tę funkcję. Co więcej, system może w jej ramach realizować przynajmniej kilka zadań.

 Tu warto wspomnieć przede wszystkim o prognozach finansowych, które można przeprowadzić z wykorzystaniem omawianego systemu. Liczba ich zalet jest imponująca, na pierwszy plan wysuwa się zaś to, że wspomniane prognozy umożliwiają zakładanie przyszłych wpływów. Analizy mogą dotyczyć zarówno bliższej, jak i dalszej przyszłości, a choć zawsze wskazane jest podchodzenie do nich z pewną ostrożnością, gdy określi się wagę, jaką mają poszczególne działania sprzedażowe można liczyć na dużą precyzję opracowanych w ten sposób wyliczeń.

Warto wspomnieć i o tym, że LiveSpace CRM nie ogranicza się jedynie do prognozowanych i zrealizowanych przychodów wynikających ze sprzedaży. Doświadczenie podpowiada, że wcale nie mniej istotne są przecież koszty, tylko ich poniesienie może bowiem pomóc w realizacji kolejnych celów. Również te ostatnie można jednak oszacować z dużą dokładnością, a to sprawia, że problemem przestaje być oszacowanie rzeczywistego zysku – pomniejszonego o poniesione wydatki. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza w większych firmach, duża wartość zysku wcale nie zawsze jest w nich bowiem tożsama z dużą rentownością.

Skuteczne prognozowanie sprzedaży może wyznaczyć kierunki, w jakich ma podążać firma. Pomaga też w uzyskaniu odpowiedzi na pytanie o to, jakie będą rzeczywiste zyski i straty i ułatwia podejmowanie ewentualnych działań naprawczych. Dobrze mieć więc system CRM, który jest naszym sojusznikiem w tym zakresie.

1 komentarz:

  1. Nawet nie będę się rozwodził nad tym jakim ułatwieniem dla biznesu są systemy CRM bo chyba każdy o tym wie. Jednak pozostaje kwestia wyboru wersji - płatna czy darmowa i tutaj https://craftware.pl/dla-biznesu/rozwiazania-dla-biznesu/ znajdziecie odpowiedź na to pytanie

    OdpowiedzUsuń